Tuesday 30 December 2014

Julig upp&ner-kaka - med tranbär

Dra mig baklänges - tänk att en upp-och-ner-tranbärskaka kunde vara så löjligt god! När Guy hittade receptet och insisterade på att testa denna juliga skapelse var jag aningen skeptisk eftersom jag aldrig riktigt varit ett fan av tranbär. De enda gångerna jag haft nåt med tranbär att göra är när jag har druckit tranbärsjuice för att motverka urinvägsinfektion och sånt kul.

Men, sedan tänkte jag - why not. Och tur var väl det för upside down cranberry var som christmas in my mouth! Den var heller inte särskilt svår att göra, så den kommer komma som repris snart igen!



Receptet hittar du här. Lite knepigt med mått som ounce och cup och sådant som jag som uppvuxen med dl och cl inte är riktigt van vid. Så, för att underlätta hittade jag en himla bra måttomvandlare, här.


Till serveringen skolade vi upp lite Swedish Glace (Tofuline) vaniljglass vid servering. Eftersom receptet var till för 8 personer ser jag fram emot några dagar av lyxfrukost, såhär dagarna innan 2015.

No comments:

Post a Comment