Saturday 22 November 2014

Nostalgisk kärlek

Som första dejt hemma i staden jag växte upp i, träffade jag min äldsta vän Jezziboy. Vi irrade runt i mörkret på stan och gick hem till hennes lägenhet och lagade tacos till oss och resten av gänget. Tacos är verkligen den godaste, enklaste maträtten som finns. Mina bästa vegan tacotips är:
* Dränk hela kalaset i vitlökig guacamole och Oatlys iMat Fraiche
* Använd Hälsans Kök färsen eller Anammas färs (köttisar brukar gilla hälsans kök mer har jag märkt)
* Använd fullkornstortilla, så mycket godare än vitt bröd ju



Som middagssällis kom Sara och Elli över också och jag blev överraskad med världens finaste present(er!!) som ett grattis på födelsedagen i efterskott. (Jag hade själv glömt att jag fyllde år ganska nyligen, så det var en himla fin påminnelse;).

Det märks verkligen hur väl de här människorna känner mig eftersom de hade fyllt en korg med alla mina favoritsaker (typ micropopcorn & dip, pringles, DELICATOBOLLAR, kaffe och en vinflaska), ett feministkors på ett halsband (mitt nya permanenta halsband!) och en superfin tavla med massor gamla kort på oss fyra.


Visst är det alltid lika ballt med vänner som en inte träffat på typ 100 år och sedan när en ses igen, så är det precis som att ni aldrig har skiljts åt? Så är det ALLTID med dessa fyra människorna i mitt liv <3

No comments:

Post a Comment