Thursday 20 November 2014

Gött to be back

Våfflor och Ellen DeGeneres förklaring till varför hon blev vegan känns som en helt okej start på min Linköpingssemester. Ellen tog tag i sin veganism ordentligt efter att ha sett dokumentären Earthlings (jag har bara sett halva Earthlings eftersom jag inte kunde sluta gråta när jag såg den förra året) och insåg att hon inte längre kunde fortsätta som köttis. Kvalitén på klippet är dåligt som attan, men det är värt att se ändå.


När min våffelkoma gått över ska jag promenera in till Linköping City Centre och träffa Jezzieboy, gå till vaccinationscentrum och sedan ikväll laddar vi för filmkväll med popcorn och dip. 

Ps. Veganska våfflor är supergott och superenkelt att göra! 


Våfflor utan badness
Det här behöver du;
1 dl smält mjölkfritt margarin
4 dl växtmjölk (jag använde havremjölk)
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
Sylt, soyavispgrädde/glass eller vad du nu känner för

Såhär gör du;
Börja med att hälla upp mjölken i en bunke och vispa därefter i alla torra ingredienser. Avsluta med att vispa ner margarinet och grädda i ett våffeljärn. Servera med massor gojs och drick kaffe till. (Damn vad jag har saknat svenskt bryggkaffe!)
Varning: Matkoma kan förekomma om du gör följer detta recept och äter våfflorna samtidigt som du tittar på serien Bron (Ja, jag talar av egna erfarenheter)

1 comment:

  1. Nice blog,
    Really, you are sharing great content that is very interesting and helpful for us. Keep up the good work.
    quilotoa crater lake tour

    ReplyDelete