Thursday 29 January 2015

Jag tror jag har dött och kommit till himmelriket - avokado shake!

Okej, så igår gick vi en aslång väg längs huvudleden bland tricycles, motorcyklar och massor hetsig trafik (inte alls lika långt som när vi gick till Puka Shell Beach,ungefär halva den sträckan) till en annan strand på Tripadvisors topplista: Diniwid Beach.


Det var en mysig superliten strand, som definitivt var lugnare än White Beach (som vi förövrigt märkte bara var runt hörnet om en gick strandvägen istället för huvudleden = en lökig promenad i hettan helt i onödan, typ).

Tyvärr var stranden ganska stenig så det var en utmaning att bara gå ut i vattnet och bada, så efter ett tag tröttnade vi och gick tillbaka till White Beach där vi hittade Jonah's Fruit Shakes på station 1.

De har mat och sånt också, men shake listan är helt fantastisk. Och jag tvekade inte en sekund på vilken jag ville ha: Avokado-banan-shake, såklart!


Även fast det bara var avokado och banan och is smakade som en sjukligt god milkshake. 


Avokado är förövrigt det perfekta substitutet för att fixa krämiga gottigheter. Testa till exempel att göra en pastasås av mosad/mixad avokado och du har genast världens krämigaste och godaste pastasås för de gånger varken vegansk matlagningsgrädde, sojgurt eller fraiche finns nära till hands.

På tal om pasta cravade jag det som tusan på kvällen, så vi hittade en restaurang vid stranden på station 2 som hade en relativt billig pasta aglio e olio (spaghetti med olivolja, vitlök, chili, persilja och ibland oliver) som alltid går hem när jag har mina pastacravings, och som finns på de flesta italienska restauranger. Men portionen var ju som en jäkla förrätt så det slutade med att vi gick ull restaurangens granne: Yellow Cab och beställde en regular Garden Special Pizza. Jag dör på hur god den här pizzan är. 


Varning för beroendeframkallande pizza på Yellow cab alltså! Garanterat den bästa pizzan utan ost som världen skådat.

No comments:

Post a Comment